Dominika Peszko – fortepian
Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Andrzeja Pikula oraz klasie kameralistyki Janiny Baster i Janiny Romańskiej-Werner. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem Paula Badury-Skody, Diny Yoffe, Kevina Kennera i Borisa Bermana. W latach 2015-2018 była beneficjentką Programu Kształcenia Młodych Talentów-Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, gdzie zdobywała wiedzę i doświadczenie konieczne do pracy jako korepetytor-coach wokalny, m.in. pod kierunkiem Helmuta Deutscha, Izabeli Kłosińskiej, Anny Marchwińskiej, Jerzego Marchwińskiego, Olgi Pasiecznik, Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa i innych.
Jako solistka koncertowała m.in. z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Opolskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, i in. Współpracowała z takimi dyrygentami jak, m.in. Paweł Przytocki, Wojciech Rodek, Rafał Kłoczko, Sebastian Perłowski. W swoim dorobku ma liczne prawykonania muzyki nowej, eksperymentalnej, nierzadko z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych. Jest członkinią Stowarzyszenia Artystycznego „Muzyka Centrum” zrzeszającego wykonawców muzyki współczesnej.
Jest laureatką wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych, m.in.:
Wielokrotnie otrzymała również nagrody dla wyróżniającego się pianisty podczas konkursów wokalnych:
Laureatka Nagrody Województwa Małopolskiego Ars Quaerendi (2019) za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury w kategorii Uczeń (wraz z Mistrzem – Małgorzatą Walewską). Była również stypendystką w Konkursie o stypendia twórcze oraz stypendia z zakresu upowszechniania kultury Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2019 oraz stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce w roku 2009.
Dokonała nagrania pieśni Emanuela Kani dla wytwórni DUX wraz z bas-barytonem Dawidem Biwo oraz premierowego nagrania kompletu dzieł Kazimierza Lubomirskiego – pieśni i miniatur fortepianowych – w ramach programu „Muzyczny Ślad” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Małgorzatą Walewską, Andrzejem Lampertem, Pawłem Trojakiem i Hasmik Sahakyan.
W 2022r. pianistka wykonała w całości monumentalny cykl Vingt Regards sur L'Enfant-Jésus Oliviera Messiaena. Jest trzecią wykonawczynią tego cyklu w Polsce (po Eugeniuszu Knapiku i Jerzym Godziszewskim) i pierwszą polską kobietą-pianistką, która podjęła się tego wyzwania.
Obecnie Dominika Peszko pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Wokalistyki Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.